ابتدایی ترین  و ساده ترین روش ارتباطی استفاده از خطوط تلفن است. یعنی راه تماس  با  شعب مختلف مجموعه می باشد که تماس ها هزینه های بالایی به همراه خواهد داشت. فرض کنید یکی از شعبه ها در خارج از کشور باشد حال وضع بدتر از قبل خواهد شد. با استفاده از  VOIP  به راحتی می توان  یک تماس صوتی و تصویری از طریق اینترانت و یا اینترنت با هرشعبه  دیگر را داشت و هزینه جز هزینه خرید پهنای باند اینترنت نخواهیم داشت. و در صورتیکه  بستر شبکه ارتباطی برای ما باشد هزینه تماس صفر ریال خواهد بود برای این امر  می توان بین شعب MPLS برای ارتباطات شبکه ایی استفاده کرد و پس از آن VOIP را بر روی آن راه ندازی کرد.
    کسب دانش در این دوره  به این معنی است که فرد توانابی لازم برای تخصص های  Voice مانند :کارشناس Voice، مدیر شبکه Voice را دارا است.
     
    سرفصل های دوره :

    Voice Perspectives
    Perspectives on Voice Before Convergence
    Perspectives on Voice After Convergence
    Unified Voice Using Call Manager Express
    Connecting IP Phones to the LAN Infrastructure
    Installing Cisco Unified Communications Manager Express
    Basic CME IP Phone Configuration
    Configuring Cisco Unified CME Voice Productivity Features
    Connecting via Gateways and Trunks
    Gateway and Trunk Concepts
    Configuring and Verifying Gateways and Trunks
    Voice Mail with Cisco Unity Express
    Cisco Unity Express Concepts
    Cisco Unity Express Configuration
    The Smart Business Communications System Suite
    Introducing the Smart Business Communications System
    Configuring and Maintaining the UC500 Series for Voice



    دوره آموزشی CCNA Voice, کارگاه آموزشی CCNA Voice, آموزش CCNA Voice, مرکز CCNA Voice, موسسه آموزشی, مرکز آموزشی, دوره آموزشی CCNA Voice, مدرس CCNA Voice, برترین مرکز آموزشی سیسکو, آموزش سیسکو, دوره آموزشی cisco, کارگاه آموزشی cisco

    6.1.7.0
    گروه دورانV6.1.7.0