چشم‌انداز محصول

    مشتریان می‌توانند از راه حل‌های  Cisco Unified Communications  را در راستای افزایش بهره‌وری، تسریع ارتباطات و ارتقای همکاری و تعامل با همکاران در داخل شرکت یا شرکا و تامین‌کننده در خارج آن استفاده کنند.
    قابلیت‌های IM و Presence Service ویژگی‌های ارسال پیامک تجاری منحصر به فرد و پیشرفته‌ای از جمله گفت و گوی گروهی، گفت و گوی دائم و ثبت وقایع پیامک‌ها را توام با بسته‌ نرم‌افزاری ارسال پیامک و گردهمایی باز حضور از راه دور B2B و B2C ارائه می‌کنند.
    از طرفی شالوده لازم برای تحویل قابلیت‌های همکاری و تعامل بواسطه حضور از راه دور مبتنی بر شبکه را با تکیه بر ویژگی‌های متعدد سیسکو و ارسال پیامک تجاری پی‌ریزی می‌نمایند. در ادامه مشتریان در حال گسترش و استفاده از  Cisco Unified Communications Manager قادر خواهند بود وضعیت حضور یا دسترس‌پذیری افرادی را که قصد تعامل و ارتباط با آنها را داشته رویت کنند ، با آن افراد پیامک رد و بدل کنند و اقدام برقراری تماس صوتی و تصویری نموده یا جلسه همکاری و تعاملی غنی از ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته را برگزار نمایند.

    ویژگی‌ها و مزایا

    در ادامه ویژگی‌ها و مزایای قابلیت‌های ارسال پیامک (IM) و Presence Service مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو ارائه خواهند شد.

    ارسال پیامک فوری (IM) تجاری
    قابلیت ارسال پیامک تجاری غنی از ویژگی‌ها و امکانات متعدد را باید رسانه‌ ارتباطی بلادرنگ معرفی کرد ، که شیوه‌ای نوین برای ارتباط و تبادل اطلاعات را بین کاربران ، مشتریان و تامین‌کننده‌ها ارائه می‌کند.
    ارسال پیام فوری قابلیت ارتباطی ویژه‌‌ای است که شما را قادر می‌سازد تا تعاملی کارامد را در محیط کسب و کار پر مشغله امروز داشته باشند. قابلیت‌های IM و Presence Service امکان گفت و گوی شخصی، گفت و گوی گروهی و گفت و گوی دائم را فراهم ساخته بطوریکه اکنون شما می‌توانید در کمتری زمان و به آسانی با افراد و گروه‌ها ارتباط برقرار کرده و مکالمات مستمر داشته باشند.
    •    گفت و گو (Chat) گروهی به شما این اجازه را داده تا اتاق‌های گفت و گوی تجاری موقتی برای پیام‌های فوری (IM) را ایجاد کرده و همکاران داخلی و خارجی را برای ملحق شدن به این کنفرانس پیامکی دعوت کنید.

    •    گفت و گوی دائم (Persistent Chat) اتاق گفتمان دائم برای دسترسی پیوسته به موضوع بحث است. این گزینه حتی زمانیکه هیچ کس در حال حاضر در اتاق حضور ندارد نیز در دسترس قرار داشته و تا زمانیکه کاملاً از سیستم حذف گردد باقی خواهد ماند. این قابلیت به کارمندان در هر مکان ، کشور و ساعت اجازه شرکت و تعامل با اعضای تیم ، مشتریان ، شرکا و تامین کننده و ارتباط و تبادل اطلاعات و کسب اطلاع سریع از مکالمات در جریان و همکاری آسان بلادرنگ را می‌دهد.


    تجربه‌ای از قابلیت‌های IM و Presence Service
    این قابلیت‌ها دامنه وسیعی از کلاینت‌های ارسال پیام فوری و حضور از راه دور سازگار با XMPP مبتنی بر استانداردهای موبایل و دسکتاپ سیسکو و شرکت‌های ثالث را پشتیبانی می‌کنند ، از جمله : کلاینت‌های «Cisco Jabber»، «Cisco WebEx Social» و «Cisco Jabber SDK». لذا این کارگران می‌توانند از برنامه کاربردی «Cisco Jabber» تعبیه شده در دستگاه تلفن هوشمند خود برای برقراری ارتباط و حضور از راه دور از طریق قابلیت‌های ارسال پیام فوری (IM) و Presence Service استفاده کنند به نحوی که دیگر مرزهای فیزیکی سازمان معنای خود را از دست داده و این کارمندان حتی در حال حرکت نیز می‌توانند ارتباط خود را با آن حفظ کنند.
    بستر «Cisco Jabber» تجربه ارتباط یکپارچه‌ای را از طریق سیستم رایانه دسکتاپ فراهم ساخته که از قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعددی پشتیبانی می‌کند ، از جمله : ارسال پیام فوری ، حضور از راه دور ، ارتباط تصویری ، کنترل تلفن دسکتاپ و تلفن‌های نرم‌افزاری توام با یکپارچگی منحصر به فرد با برنامه‌های کاربردی «Cisco Unity» و «Cisco Unity Connection» در راستای ارائه تعامل و همکاری پر از ویژگی‌های بی مانند. این محصول اشتراک سیستم همکاری و تعامل رایانه‌ای را تا برنامه‌های کاربردی «Cisco WebEx» و «Cisco Unified MeetingPlace» گسترش داده است.
    مشتریان که نیازمند راه حل حضور از راه دور و ارسال پیام فوری غنی از ویژگی‌ها ، امن و تحت کنترل سیاست کلی سیستم بوده ولی به یک محصول کامل ارتباطات یکپارچه احتیاج نداشته نیز می‌توانند از قابلیت‌های IM و Presence Service بصورت «IM-Only-User» استفاده کنند.

    مجتمع‌سازی تقویم Microsoft Outlook
    قابلیت‌های IM و Presence Service می‌توانند بطور رایگان از امکانات تقویم Microsoft Outlook برخوردار گردند. این ویژگی شما را قادر می‌سازد اطلاعات وضعیت‌تان را بطور خودکار نگهداری کرده و همواره دسترس‌پذیر باشید و از آنجاییکه بر پایه شیوه مجتمع‌سازی سرور به سرور پی‌ریزی شده است، برای کاربران دیگر بدون توجه نیاز به ورود به سیستم (Log In) قابل دسترسی است. این ویژگی نیازمند برقراری ارتباط با Microsoft Exchange Servers  بوده و با Microsoft Exchange Servers ورژن های  2003، 2007 و2010 سازگار است.

    ویژگی وضعیت تلفن سیسکو

    IM و Presence Service از وضعیت «On-a-Call» تلفن برای هر دستگاه متصل به Cisco Unified Communications Manager پشتیبانی می‌کند ، از جمله هر تلفن IP سیسکو ، تلفن نرم‌افزاری کلاینت سیسکو ، نقاط پایانی (ترمینال)  Cisco TelePresence ، آداپتور تلفن آنالوگ سیسکو یا دستگاه‌های متصل متعلق به شرکت‌های ثالث. این گزینه در نوار وضعیت کاربری کل افزوده شده و به عنوان قابلیت حضور از راه دور مبتنی بر شبکه همواره و بدون توجه کلاینت‌ها یا دستگاه‌های مورد استفاده کاربر نهایی در دسترس قرار دارد.

    برنامه  Cisco Prime Collaboration

    IM و Presence Service مربوط به Cisco Unified Communications Manager بخشی از برنامه Cisco Prime Collaboration  است ، که تدارک ، تضمین و نصب و ارتقای قابلیت‌هاق فوق را به عنوان بخشی از گسترش‌های Cisco Unified Communications ممکن می‌سازد.




    <

    6.1.7.0
    گروه دورانV6.1.7.0