صفحه اصلی
EN
English
تماس با ما
ایمیل
ورود به سایت
جستجو
صفحه اصلی
محصولات
محصولات دوران
محصولات خارجی
خدمات
مقالات
رویدادهای دوران
مشتریان ما
آموزش
اطلاعات تماس با دوران
صفحه اصلی
محصولات
محصولات دوران
محصولات خارجی
خدمات
مقالات
رویدادهای دوران
مشتریان ما
آموزش
اطلاعات تماس با دوران
VoIP and VC
/
Cisco
/
Cisco UC
/
CUCM
«Cisco Unified Communications Manager» (که قبلاً «Cisco Unified CallManager» نامیده میشد) نقش مولفه پردازشگر تماس مبتنی بر نرمافزار را برای «Cisco Unified Communications» بازی میکند. از طرفی «Cisco Unified Communications Applications Server» بستر سرور لازم برای پردازش تماس، خدمات و برنامههای کاربردی این محصول را با حداکثر دسترسپذیری فراهم میسازد.
سیستم Cisco Unified Communications Manager ویژگیها و کارکردهای تلفن را تا دستگاههای شبکه تلفن مبتنی بر انتقال بسته داده مانند تلفنهای IP ، دستگاههای پردازش رسانه ، Gateway VoIP و حتی برنامههای چند رسانهای گسترش داده است. از سوی دیگر خدمات صوت و تصویر ، ارسال پیام یکپارچه ، کنفرانس چندرسانهای ، مراکز تماس تعاملی از طریق برنامه کاربردی (API) تلفن این محصول قادر به تبادل و تعامل هستند.
«Cisco Unified Communications Manager» خدمات کنترل تماس و ارسال سیگنال را در اختیار برنامههای کاربردی تلفن سیسکو و همچنین برنامههای دیگر قرار میدهد. این محصول از قابلیتهای اصلی ذیل برخوردار است:
• پردازش تماس
• کنترل دستگاه و ارسال سیگنال
• مدیریت و نظارت بر برنامه شمارهگیری
• مدیریت و نظارت بر ویژگی تلفن
• خدمات دایرکتوری
• بهرهبرداری ، مدیریت و نظارت (OAM&P)
• واسط برنامهنویسی برای برنامههای کاربردی خارجی پردازش صوت مثلاً:
• Cisco IP Communicator
• Cisco Unified IP Interactive Voice Response (IP IVR)
• کنسول همراه Cisco Unified Communications Manage
مدیریت ارتباطات یکپارچه سیسکو به عنوان یک ابزار
«Cisco Unified Communications Manager» به عنوان یک ابزار تعبیهشده بر روی سیستم عامل غیر ویندوز کار میکند. از جمله ویژگیهای کاری این ابزار به موارد ذیل میتوان اشاره کرد:
• کارکرد بر روی بسترهای سختافزاری اختصاصی که سیسکو مشخص و تامین کرده و در برخی موارد، بسترهای تامین شده از جانب مشتری
• کارکرد در محیط نرمافزاری کنترل شدهایی که سیسکو مشخص و نصب کرده است
• شامل بر کلیه نرمافزارهای لازم برای بهرهبرداری ، نگهداری ، حفظ امنیت و مدیریت سرور ها (از جمله ، Cisco Security Agent )
• ارائه خروجی از انواع پارامترهای مدیریتی از طریق واسط منتشر شده برای ارائه اطلاعات به برنامههای مدیریتی تایید شده مانند:
• NetIQ Vivinet Manager
• HP Openview
• Integrated Research Prognosis
• کارکرد بدون کیبورد ، ماوس ، یا پشتیبانی مانیتور VGA البته برخی از بسترهای سختافزار ، نیازمند کیبورد ، ماوس و مانیتور است
• واسطهای خارجی
• اترنت به شبکه
• واسط وب برای مدیریت و نظارت بر بستر و مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو
• واسط خط فرمان (CLI) برای استفاده مدیران
• واسطهای برنامه کاربردی (API) مانند JTAPI ، AXL/SOAP و SNMP برای پشتیبانی مدیریت و برنامه کاربردی شرکتهای ثالث
• برخی نرمافزارها برای سهولت گسترش سرورهای «Cisco Unified Communications Manager» توسط مشتری و شرکا از قبل نصب شدهاند. همچنین جستجوی خودکار به روزرسانیها و اطلاع به مدیران در زمان در دسترس بودن راه حلهای امنیتی و امکان ارتقای نرمافزار نیز در این سیستم وجود دارد.
• شما میتوانید سرورهای «Cisco Unifgied Communications Manager» را ارتقا داده و در عین حال ، پردازش تماسهایتان را ادامه دهید ، بطوریکه روند ارتقا با حداقل زمان از کار افتادگی به وقوع پیوندد.
• این محصول بواسطه پشتیبانی از Unicode بر روی نمایشگرهای تلفن با وضوح بالا از بازارها آسیایی و خاورمیانه نیز قابل پشتیبانی است
• Cisco Unified Communications Manager قابلیت FCAPS (خطا ، پیکربندی ، حسابداری ، عملکرد و امنیت) را نیز ارائه میکند.
• قابلیت توسعه تا 30,000 شماره بر روی یک کلاستر و تا 1,000,000 شماره بر روی یک سیستم یکپارچه امکان پذیر است.
• امکان برقراری ارتباط VoIP بین شعب یک سازمان و هر سازمان دیگر تحت پروتکل های استاندارد و از طریق بستر های شبکه ای مبتی بر IP که باعث کاهش هزینه مکالمات و بازگشت سرمایه می گردد.
• برقراری ارتباط با شبکه مخابرات (PSTN) از طریق خطوط آنالوگ (FXO) و خطوط E1-PRI با قابلیت DID (Direct Inward Dialing) ، با استفاده از روتر ها و Access Server های سیسکو و با ظرفیت دلخواه امکان پذیر است
• یکپارچگی با سرویس های LDAP نظیر Active Directory (2003,2008) برای برسی صحت و جستجوی کاربران.
• یکپارچگی با Microsoft Exchange جهت پشتیبانی Fax Over IP که با استفاده از پروتکل T.38 امکان پذیر می باشد.
• ایجاد کنفرانس های سه نفره بدون نیاز به امکانات اضافی مقدور است
• در صورت استفاده از روتر های Cisco به همراه ماژول PVDM امکان ایجاد چندین کنفرانس همزمان 8 نفره به صورت یکپارچه با CallManager وجود دارد و در صورت نیاز ، کنفرانس های همزمان بیش از 8 نفر به صورت یکپارچه با CallManager با استفاده از سرور های جداگانه امکان پذیر است
• امکان ارائه سرویس AAA برای تماس های کاربران با استفاده از Radius Server و فعال کردن پروتکل Radius بر روی Voice Gateway وجود دارد.
• استفاده از رنج وسیعی از IP-Phone ها با قابلیت و قیمت های متفاوت ممکن می باشد.
• استفاده از امکانات منحصر به فرد سیستم IP-Telephony نظیر مدیر و منشی دیجیتال (IPMA) ، Call Park ، Call Pickup ، Call Transfer ، Call Forward ، Extension Mobility و Video Telephony باعث افزایش بهره وری سازمان می گردد.
• با توجه به وجود سوئیچ دو پورت بر روی IP-Phone ها ، و پشتیبانی از Voice Vlan در سوئیچ های شبکه ، پورت های دسترسی به صورت همزمان برای ارتباط با IP-Phone و PC قابل استفاده می باشند و نیاز به بستر شبکه مجزا برای سیستم IP-Telephony نمی باشد.
• وجود Redundancy در سیستم مرکزی مدیریت تماس ها (Call Manager) ، بستر شبکه و Voice Gateway ها ، در دسترس بودن (Availibilty) و قابلیت اطمینان (Reliability) راه حل IP-Telephony را بسیار بالا می برد.
• امکان یکپارچگی VoIP با قابلیت های سوئیچ ها و روتر های Cisco نظیر Auto QoS ، RSVP Agent و... به صورت هوشمندانه کیفیت سرویس را افزایش می دهد.
• CAR (Call Detail Record Analysis and Reporting) امکان آنالیز جزئیات کلیه تماس ها و ارائه گزارش های مختلف از جزئیات تماسها را فراهم می کند.
• Real Time Monitoring Tool امکان مانیتورینگ بهنگام سرویس IP-Telephony و اطمینان از صحت و کارایی مطلوب سیستم را فراهم می کند .
• امکان یکپارچگی با دیگر راه حل های Cisco Unified Communication امکان پذیر می باشد که شامل موارد زیر می باشد
• Voice and Unified Messaging
• Rich-Media Coneferncing and Collaboration
• Mobility
• Contact Center
• Management Suite
• امکان استفاده از کلاینت های متعدد ممکن می باشد که می تواند شامل موارد زیر باشد:
• IP-Phone های Cisco و غیر Cisco ( با قابلیت پشتیبانی از پروتکل SIP )
• Soft-Phone با استفاده از Cisco IP Communicator
• Voice ، Video ، Instant Messaging ، Voice Mail و Web Conferencing به صورت یکپارچه بر روی PC توسط Cisco Unified Personal communicator
• IP Phone های WireLess ، تحت استاندارد های 802.11a/b/g
• گوشی های موبایل Dual-Mode نوکیا سری E به صورت Wlan IP Phone تحت استاندارد های 802.11a/b/g
• Cisco Unified Video Advantage جهت برقراری کنفرانس تصویری P2P به صورت یکپارچه با IP Telephony
>>>
جهت کسب اطلاعات بيشتر اينجا کليک نماييد.
<<<
6.1.7.0
گروه دوران
V6.1.7.0