استاندارد ITIL   یک چارچوب راهنما برای مدیران  IT می باشد  تا بتوانند زیرساختهای فناوری اطلاعات را در سازمان خود مدیریت و بهینه سازی نمایند. ITIL به مدیران این امکان را می دهد تا از سطح خدمات ارائه شده در سازمان اطمینان حاصل نموده و بتوانند زیرساختهای مورد نیاز را بر طبق یک برنامه از پیش تعیین شده تهیه نمایند. ITIL از اواخر دهه ۱۹۸۰ بعنوان استاندارد غیررسمی جهانی در مدیریت خدمات مطرح گردید. این استاندارد در ابتدا بعنوان راهنمایی برای دولت انگلستان ارائه گردیده و در نهایت به این نتیجه رسیدند که سازمان ها می توانند از این چارچوب در تمامی بخش های خود بهره بگیرند زیرا تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات IT آن را بعنوان مبنای مشاوره، آموزش و پشتیبانی نرم افزاری پذیرفته اند. امروزه، ITIL شناخته شده و کاربردی جهانی دارد. دوره آموزشی مدیریت ITIL یا مرجع زیر ساخت فناوری اطلاعات، مجموعه ای از بهترین تجارب و رهنمودها بوده و رویکردی مبتنی بر فرآیند در مدیریت خدمات فناوری اطلاعات تعریف می­­کند. یادگیری،  متناسب سازی و پیاده سازی ITIL   مطابق نیاز سازمان‌ها به آسانی قابل سازماندهی و اجرا می باشد.

مدت دوره: 24 ساعت

1: Course Introduction

2: Service Management as a Practice

3: Service Lifecycle

4: Service Strategy

5: Service Design

6: Service Transition

7: Service Operation

8: Continual Service Improvement

9: Technology and Architecture



    6.1.7.0
    گروه دورانV6.1.7.0