چهار راهحل امنیتی شبکه برای دورکاری در یک نرمافزار
با همهگیری جهانی COVID-19(ویروس کرونا)، بسیاری از کارفرمایان دورکاری را برای کمک به حفظ ایمنی و بهرهوری کارمندان توصیه میکنند. با این وجود دستگاهای IT خانگی همچنان مورد تهدیدهای مشابه دستگاههای Endpoint قرار دارند. روترهای خارج از سایت، مودمها و سایر دستگاههای شبکه بدون امنیت میتوانند آسیب پذیریهای بیشتری را برای کسبوکار و کارفرمایان ایجاد کنند و دستگاههای خانگی با پیکربندی ضعیف میتوانند کل سازمان را تحت تأثیر قرار دهند.
از نکات حائز اهمیت در امنیت ارتباط به هنگام دسترسی از راه دور به سیستمهای داخل سازمان میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
1- مدیریت فایلهای در دسترس کاربران (Share folder، Storage و ...)
تمامی فایلهای مشترکی که کاربران دورکار از طریق بستر اینترنت به آنها دسترسی دارند امکان دستکاری، دستبرد و ... وجود دارد. با امکان نظارت بر تمامی Action file ها توسط کاربران، میتوان این آسیبپذیری را کاهش داد.

2- مدیریت دسترسیها و مجوز کاربران برروی سیستمهای داخل سازمان
از نکات حائز اهمیت در دورکاری عدم دسترسی کاربران به ایجاد تغییرات برروی سیستمها و منابع سازمانی میباشد. این تغییرات حتی در صورت رخداد بصورت غیرعمد میتواند آسیبهای جدی در پیش داشته باشد. از جمله مجوزهای حائز اهمیت در این ارتباط از راهدور، عدم امکان دسترسی به URl، دسترسی USB، دسترسی به نصب و حذف Software و ... میباشد.

3- امکان مدیریت سیستمها برای Network Adminها
تمامی مدیران شبکه باید از راهدور دسترسی به رفع مشکل، نظارت، تخصیص منابع و دسترسی و ... داشته باشند. راهکار نرمافزاری دورکاری دوران امکان ریموت به سیستمها، اجرای Command line، Back up،Capture، گزارشگیری و ... را ارائه میکند.


4- مانیتورینگ Endpointها
تمامی نقاط قابل دسترسی کاربران از راهدور، بصورت یکپارچه مانیتور شده و رخدادها بصورت لحظهای قابل بررسی میباشد.
