شنبه, 10 خرداد 1404
02123456789
مانیتورینگ

مانیتورینگ

 

همواره این نیاز در بین مدیران شبکه (به خصوص شبکه های بزرگ) بوده است که قسمت های مختلف شبکه اعم از سویچ ها، پرینتر ها، سرورها، روترها و … را در کمترین زمان ممکن مانیتور نمایند. يکي از فاکتورهاي کليدي در افزايش و اندازه گيري سطح کيفيت سرویس هاي موجود در ديتاسنترها (Data center) و شبکه هاي کامپيوتري، مانيتورينگ مداوم کليه اجزاء و زير ساخت ها می باشد. بدین ترتیب از بروز کوچکترین مشکل در شبکه اطلاع پیدا خواهند کرد و اقدامات لازم را در جهت برطرف نمودن آن مشکل انجام می دهند.

 

سیستم مانیتورینگ دوران محصولي است که نظارت بر پارامترهای مختلف شبکه و صحت و درستی سرورها را بر عهده دارد. این سیستم از مکانیزم اعلام انعطاف پذیری استفاده می نماید که به کاربران اجازه می دهد تا کلیه وقایع رخ داده در سیستم را در قالب هشدار از طریق پست الکترونیک، پیام کوتاه، کارتابل یا هشدار صوتی دریافت نمایند، بدین ترتیب سریع ترین واکنش را نسبت به مشکلات می توانند داشته باشند. ارائه آمارهای دقیق و قابل درک توسط کاربر از دیگر قابلیت های این سیستم می باشد. این سیستم کلیه اجزاء موجود بر روي شبکه شامل سرورها، سرويس ها، پهناي باند، نرم افزارها و تجهيزات شبکه اي را به صورت 24 ساعته نظارت مي کند و در صورت رديابي هرگونه اختلال (از کارافتادگي) و يا کاهش کيفيت، با ارسال انواع اخطار، مسئولان شبکه و يا مديران مربوطه را از موضوع با خبر مي سازد. گزارشات سيستم مانيتورينگ دوران تصويري واضح از سطح کيفيت سرويس هاي موجود ارائه مي دهد.

 


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0