سيستم مديريت فرايندهاي تجاري دوران ، سيستمي است که امکان تعريف، اجرا، مديريت ، مانیتورینگ و نظارت بر فرايندهاي کاري را بصورت تصويري و شماتيک فراهم مي نمايد. جهت اجراي مکانيزه فرايندها ، به سه رکن اصلي فرمها ، گردش کاريها و گزارشات نياز است. در خصوص فرمها، بستر نرم افزاري دوران (DSF) امکان ساخت و بکارگيري انواع فرمها را فراهم مي کند. در خصوص گزارشات ، سيستمهاي گزارش ساز و همچنين داشبورد مديريت دوران امکان ساخت انواع گزارشات را ارائه مي کنند. و در خصوص گردش کاریها ، موتور گردش کار دوران امکانات حرفه ای برای پیاده سازی فرایندهای سازمانی را فراهم می نماید. لذا در اين بخش بيشتر به امکانات موتور گردش کار دوران پرداخته شده است و امکانات مربوط به سیستم DSF (جهت ساخت فرمها)، گزارش ساز و داشبورد مدیریت دوران در بخشهای دیگر بروشور آمده است.


موتور گردش کار دوران که بسيار انعطاف پذير و مقياس پذير است داراي قابليتهاي اصلي زير مي باشد:

  • امكان ایجاد ، تغییر و یا حذف گردش كار بصورت گرافیکی و بدون برنامه نویسی
  • دارای کارتابل کاربر پسند برای دسترسی کاربران به وظایف کاری خود
  • یکپارچگی کارتابل روی تمامی فرایندها بصورت یکسان
  • امکان ذخیره گردش كار در فایل یا در پایگاه داده
  • امکان مدیریت نسخه گردش کار
  • قابلیت مانیتور کردن گردش کار و تشخیص گلوگاه ها
  • امکان بکارگیری نودهای مربوط به تاییدیه سلسله مراتبی با امکان مدیریت حق امضای افراد روی اسناد مختلف
  • پشتیبانی از تایید فردی و تایید گروهی با امکانات متنوع (تایید موازی، تایید سریالی، شرط قبل از تایید و ....)
  • امکان درج یاداشت های متنوع برای هر فعالیت. (یاداشت عمومی، شخصی، نفر قبل، نفر بعد و ...)
  • امکان درج پیوست در زمان اجرای فرآیند.
  • امکان ثبت مشخصات و مستندات فرآیند در زمان طراحی آن.
  • امکان برگشت به عقب، و مدیریت فرآیندهای در حال اجرا برای مدیران.
  • امکان ارسال نامه ، ایمیل و پیامک
  • امکان تنظیم انجام خودکار عملیات در هنگام ورود یا خروج از نودها
  • امکان تنظیم و ارسال کار خاصی برای یک شخص و تنظیم پوشه مقصد آن
  • امکان تعریف زمان خاتمه و زمان سر رسید برای هر فعالیت
  • امکان تخصیص انجام عملیات مختلف به نودها
  • امکان اجرای خودکار فرایندها و گردش کارهای داخلی
  • امکان استفاده از سرویسهای تشکیلاتی برای تخصیص کارها به مدیران در هر سطحی
  • امکان اجرای چندین زیر فرایند به صورت هم زمان با شرایط قابل تعریف
  • امکان مشاهده فرایندهای موجود به همراه تاریخچه تغییرات آنها
  • امکان تخصیص وظایف به افراد، نقشها ، پستها ، مدیران مربوطه  ...
  • امکان ردیابی خطاهای سیستمی و کاربری به صورت شماتیک
  • امکان ردیابی فعالیت های انجام شده در طول فرآیند
  • نمایش گرافیکی از وضعیت یک فرایند و موقعیت آن
  • امکان گزارش گیری از مدت زمان انجام هر فعالیت در یک یا چند فرایند و مقایسه کردن فرآیندها
  • امکان گزارش گیری از وضعیت جاری فرایند ها

6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0