قابلیت توسعه تا 30,000 شماره بر روی یک کلاستر و تا 1,000,000 شماره بر روی یک سیستم یکپارچه امکان پذیر است.
- امکان برقراری ارتباط VoIP بین شعب یک سازمان و هر سازمان دیگر تحت پروتکل های استاندارد و از طریق بستر های شبکه ای مبتی بر IP که باعث کاهش هزینه مکالمات و بازگشت سرمایه می گردد.
- امکان توسعه راه حل جهت برقراری ارتباطات Voice over IP بر روی بستر اینترنت و کاهش هزینه های مکالمات بین شهری و بین المللی وجود دارد
- برقراری ارتباط با شبکه مخابرات (PSTN) از طریق خطوط آنالوگ (FXO) و خطوط E1-PRI با قابلیت DID (Direct Inward Dialing) ، با استفاده از روتر ها و Access Server های سیسکو و با ظرفیت دلخواه امکان پذیر است
- یکپارچگی با سرویس های LDAP نظیر Active Directory (2003,2008) برای برسی صحت و جستجوی کاربران.
- یکپارچگی با Microsoft Exchange جهت پشتیبانی Fax Over IP که با استفاده از پروتکل T.38 امکان پذیر می باشد.
- ایجاد کنفرانس های سه نفره بدون نیاز به امکانات اضافی مقدور است
- در صورت استفاده از روتر های Cisco به همراه ماژول PVDM امکان ایجاد چندین کنفرانس همزمان 8 نفره به صورت یکپارچه با CallManager وجود دارد و در صورت نیاز ، کنفرانس های همزمان بیش از 8 نفر به صورت یکپارچه با CallManager با استفاده از سرور های جداگانه امکان پذیر است
- امکان ارائه سرویس AAA برای تماس های کاربران با استفاده از Radius Server و فعال کردن پروتکل Radius بر روی Voice Gateway وجود دارد.
- استفاده از رنج وسیعی از IP-Phone ها با قابلیت و قیمت های متفاوت ممکن می باشد.
- پشتیبانی کامل از پروتکل SIP ، امکان استفاده از IP-Phone های متفرقه (Third Party) با قیمت مناسب را فراهم می کند
- استفاده از امکانات منحصر به فرد سیستم IP-Telephony نظیر مدیر و منشی دیجیتال (IPMA) ، Call Park ، Call Pickup ، Call Transfer ، Call Forward ، Extension Mobility و Video Telephony باعث افزایش بهره وری سازمان می گردد.
- با توجه به وجود سوئیچ دو پورت بر روی IP-Phone ها ، و پشتیبانی از Voice Vlan در سوئیچ های شبکه ، پورت های دسترسی به صورت همزمان برای ارتباط با IP-Phone و PC قابل استفاده می باشند و نیاز به بستر شبکه مجزا برای سیستم IP-Telephony نمی باشد.
- وجود Redundancy در سیستم مرکزی مدیریت تماس ها (Call Manager) ، بستر شبکه و Voice Gateway ها ، در دسترس بودن (Availibilty) و قابلیت اطمینان (Reliability) راه حل IP-Telephony را بسیار بالا می برد.
- امکان یکپارچگی VoIP با قابلیت های سوئیچ ها و روتر های Cisco نظیر Auto QoS ، RSVP Agent و... به صورت هوشمندانه کیفیت سرویس را افزایش می دهد.
- CAR (Call Detail Record Analysis and Reporting) امکان آنالیز جزئیات کلیه تماس ها و ارائه گزارش های مختلف از جزئیات تماسها را فراهم می کند.
- Real Time Monitoring Tool امکان مانیتورینگ بهنگام سرویس IP-Telephony و اطمینان از صحت و کارایی مطلوب سیستم را فراهم می کند .
- امکان یکپارچگی با دیگر راه حل های Cisco Unified Communication امکان پذیر می باشد که شامل موارد زیر می باشد
- Voice and Unified Messaging
- Rich-Media Coneferncing and Collaboration
- Mobility
- Contact Center
- Management Suite
- امکان استفاده از کلاینت های متعدد ممکن می باشد که می تواند شامل موارد زیر باشد:
- IP-Phone های Cisco و غیر Cisco ( با قابلیت پشتیبانی از پروتکل SIP )
- Soft-Phone با استفاده از Cisco IP Communicator
- Voice ، Video ، Instant Messaging ، Voice Mail و Web Conferencing به صورت یکپارچه بر روی PC توسط Cisco Unified Personal communicator
- IP Phone های WireLess ، تحت استاندارد های 802.11a/b/g
- گوشی های موبایل Dual-Mode نوکیا سری E به صورت Wlan IP Phone تحت استاندارد های 802.11a/b/g
- Cisco Unified Video Advantage جهت برقراری کنفرانس تصویری P2P به صورت یکپارچه با IP Telephony