قابلیت توسعه تا 30,000 شماره بر روی یک کلاستر و تا 1,000,000 شماره بر روی یک سیستم یکپارچه امکان پذیر است.
  • امکان برقراری ارتباط VoIP بین شعب یک سازمان و هر سازمان دیگر تحت پروتکل های استاندارد و از طریق بستر های شبکه ای مبتی بر IP  که باعث کاهش هزینه مکالمات و بازگشت سرمایه می گردد.
  • امکان توسعه راه حل جهت برقراری ارتباطات  Voice over IP  بر روی بستر اینترنت و کاهش هزینه های مکالمات بین شهری و بین المللی وجود دارد
  • برقراری ارتباط با شبکه مخابرات (PSTN)  از طریق خطوط آنالوگ (FXO) و خطوط E1-PRI با قابلیت DID (Direct Inward Dialing) ، با استفاده از روتر ها و Access Server های سیسکو و با ظرفیت دلخواه امکان پذیر است
  • یکپارچگی با سرویس های LDAP  نظیر  Active Directory (2003,2008) برای برسی صحت و جستجوی کاربران.
  • یکپارچگی با Microsoft Exchange جهت پشتیبانی  Fax Over IP  که با استفاده از پروتکل T.38 امکان پذیر می باشد.
  • ایجاد کنفرانس های سه نفره بدون نیاز به امکانات اضافی مقدور است
  • در صورت استفاده از روتر های Cisco به همراه ماژول PVDM امکان ایجاد چندین کنفرانس همزمان 8 نفره به صورت یکپارچه با CallManager وجود دارد و در صورت نیاز ، کنفرانس های همزمان بیش از 8 نفر به صورت یکپارچه با CallManager با استفاده از سرور های جداگانه امکان پذیر است
  • امکان ارائه سرویس AAA برای تماس های کاربران با استفاده از Radius Server و فعال کردن پروتکل Radius بر روی Voice Gateway وجود دارد.
  • استفاده از رنج وسیعی از IP-Phone ها با قابلیت و قیمت های متفاوت ممکن می باشد.
  • پشتیبانی کامل از پروتکل SIP  ، امکان استفاده از IP-Phone های متفرقه (Third Party)  با قیمت مناسب را فراهم می کند
  • استفاده از امکانات منحصر به فرد سیستم IP-Telephony   نظیر مدیر و منشی دیجیتال (IPMA) ، Call Park ، Call Pickup ، Call Transfer ، Call Forward  ، Extension Mobility و Video Telephony باعث افزایش بهره وری سازمان می گردد.
  • با توجه به وجود سوئیچ دو پورت بر روی IP-Phone ها ، و پشتیبانی از Voice Vlan در سوئیچ های شبکه ، پورت های دسترسی به صورت همزمان برای ارتباط با IP-Phone و PC قابل استفاده می باشند و نیاز به بستر شبکه مجزا برای سیستم  IP-Telephony نمی باشد.
  • وجود Redundancy در سیستم مرکزی مدیریت تماس ها (Call Manager)   ، بستر شبکه و Voice Gateway ها ، در دسترس بودن (Availibilty) و قابلیت اطمینان (Reliability) راه حل IP-Telephony را بسیار بالا می برد.
  • امکان یکپارچگی VoIP با قابلیت های سوئیچ ها و روتر های Cisco نظیر Auto QoS ، RSVP Agent و... به صورت هوشمندانه کیفیت سرویس را افزایش می دهد.
  • CAR (Call Detail Record Analysis and Reporting) امکان آنالیز جزئیات کلیه تماس ها و ارائه گزارش های مختلف از جزئیات تماسها را فراهم می کند.
  • Real Time Monitoring Tool  امکان مانیتورینگ بهنگام سرویس IP-Telephony  و اطمینان از صحت و کارایی مطلوب سیستم را فراهم می کند .
  • امکان یکپارچگی با دیگر راه حل های Cisco Unified Communication امکان پذیر می باشد که شامل موارد زیر می باشد
  • Voice and Unified Messaging
  • Rich-Media Coneferncing and Collaboration
  • Mobility
  • Contact Center
  • Management Suite
  • امکان استفاده از کلاینت های متعدد ممکن می باشد که می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • IP-Phone های Cisco و غیر Cisco ( با قابلیت پشتیبانی از پروتکل SIP )
  • Soft-Phone با استفاده از Cisco IP Communicator
  • Voice ، Video ، Instant Messaging ، Voice Mail و Web Conferencing به صورت یکپارچه بر روی PC توسط Cisco Unified Personal communicator
  • IP Phone های WireLess ، تحت استاندارد های 802.11a/b/g
  • گوشی های موبایل Dual-Mode  نوکیا سری E به صورت Wlan IP Phone تحت استاندارد های 802.11a/b/g
  • Cisco Unified Video Advantage جهت برقراری کنفرانس تصویری P2P به صورت یکپارچه با  IP Telephony

6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0