محصول DOURAN Software Framework و یا به اختصار DSF محصولی است كه با استفاده از تكنولوژی J2EE تولید شده است. این محصول یك هسته نرم افزاری است كه امكان تولید و اجرای پویای سیستمهای نرمافزاری را ایجاد می كند به گونه ای كه در تولید سیستمهای جدید، تعریف مدلهای داده ها به همراه تعریف جریانهای كاری جهت پیاده سازی سیستم كافی است و عملا نیاز به برنامه نویسی به حداقل رسیده است. لذا با توجه به امکانات آماده این بستر و کاهش حجم برنامه نویسی ، سرعت تولید سیستمهای بزرگ با استفاده از این بستر گاها تا بیش از 5 برابر افزایش می یابد و در نتیجه منجر به صرفه جویی بیش از 50 درصدی در تولید این سیستمها می گردد.
از خصوصیات مهم این بستر این است كه تمامی سیستمهای طراحی شده از تمامی قابلیتهای این بستر بهرهمند خواهند شد. در واقع با بكارگیری DSF ، عملا سازمانها در تولید سیستمهای خود فقط به منطق اصلی سیستمها (Business Logic) می پردازند و تمامی مسائل فنی و تكنولوژیك سیستمها توسط DSF تامین میگردد.

تمامی زیر سیستمهای سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی دوران نیز كه خود مشتمل بر بیش از 50 زیر سیستم می باشند توسط همین بستر تولید گردیده و توسط همان نیز اجرا میگردند. بنابراین تمامی خصوصیاتی كه در این بخش تحت عنوان خصوصیات بستر آمده است در تمامی سیستمهای زیر مجموعه DOURAN ERP نیز وجود دارد.
- امکان تعریف پنجره های مختلف و تبهای ذیل آن در تعداد سطوح نامحدود
- امکان تعریف پنجره های Master-Detail
- امکان تعریف چگونگی قرار گرفتن فیلدها در داخل تبها و چگونگی ارتباط فیلدها با ستونهای جداول بانک اطلاعاتی
- امکان ایجاد و تغییر اقلام بانک اطلاعاتی از روی تعریف فیلدها و تبها
- امکان زمان بند (Scheduler) جهت اجرای زمانبندی شده گزارشات و پردازشها
- امکان تعریف اسکریپتهای مختلف برای readOnly کردن ، Mandatory کردن ، display کردن و سایر عملیاتهای مورد نیاز در فرمها
- امکان تغییر و یا مدیریت کردن اقلام منو
- امکان تغییر و یا مدیریت کردن اقلام تولبار
- امکان تعریف نقشها و دسترسیهای هر نقش
- تغییر پذیری کامل کلیه سیستمهای تولید شده در زمان اجرا
- و صدها امکان آماده دیگر جهت تولید سیستمهای نرم افزاری
- امکان استفاده از 2 واسط کاربری مختلف یکی تحت وب و دیگری دسک تاپ
- امکان نمایش و یا ویرایش اطلاعات در پنجره ها در 2 حالت لیستی و یا تک رکوردی
- امکان جستجوی ترکیبی و جستجوی هوشمند روی پنجره ها
- امکان مرتب سازی ترکیبی ستونها
- امکان جستجوی چند انتخابی و متنی روی ستونهای گریدها مانند اکسل
- امکان ذخیره سازی و استفاده مجدد از جستجوها
- امکان تغییر رنگ ، فونت ، شیوه نمایش فرمها
- امکان تغییر و یا مدیریت منوهای مورد علاقه کاربر توسط خودش
- امکان Copy/Paste از یا به فایل اکسل از روی داده های پنجره ها
- امکان پیوست کردن تعداد نامحدود فایل به هر رکورد
- پشتیبانی از تجهیزات جانبی نظیر اسکنر(برای ورود اسناد كاغذی) ، قلم نوری (برای پاراف كردن نامه ها) ، فكس ، ...
- امکان ثبت وقایع از روی همه فعالیتهای کاربران
- امكان ثبت و نگهداری تغییرات در رکوردهای اطلاعاتی
- و صدها قابلیت دیگر جهت تسهیل کاربر در دسترسی به اطلاعات
سيستم مديريت فرايندهاي تجاري دوران ، سيستمي است که امکان تعريف، اجرا، مديريت ، مانیتورینگ و نظارت بر فرايندهاي کاري را بصورت تصويري و شماتيک فراهم مي نمايد. جهت اجراي مکانيزه فرايندها ، به سه رکن اصلي فرمها ، گردش کاريها و گزارشات نياز است. در خصوص فرمها، بستر نرم افزاري دوران (DSF) امکان ساخت و بکارگيري انواع فرمها را فراهم مي کند. در خصوص گزارشات ، سيستمهاي گزارش ساز و همچنين داشبورد مديريت دوران امکان ساخت انواع گزارشات را ارائه مي کنند. و در خصوص گردش کاریها ، موتور گردش کار دوران امکانات حرفه ای برای پیاده سازی فرایندهای سازمانی را فراهم می نماید. لذا در اين بخش بيشتر به امکانات موتور گردش کار دوران پرداخته شده است و امکانات مربوط به سیستم DSF (جهت ساخت فرمها)، گزارش ساز و داشبورد مدیریت دوران در بخشهای دیگر بروشور آمده است.

- امكان ایجاد ، تغییر و یا حذف گردش كار بصورت گرافیکی و بدون برنامه نویسی
- دارای کارتابل کاربر پسند برای دسترسی کاربران به وظایف کاری خود
- یکپارچگی کارتابل روی تمامی فرایندها بصورت یکسان
- امکان ذخیره گردش كار در فایل یا در پایگاه داده
- امکان مدیریت نسخه گردش کار
- قابلیت مانیتور کردن گردش کار و تشخیص گلوگاه ها
- امکان بکارگیری نودهای مربوط به تاییدیه سلسله مراتبی با امکان مدیریت حق امضای افراد روی اسناد مختلف
- پشتیبانی از تایید فردی و تایید گروهی با امکانات متنوع (تایید موازی، تایید سریالی، شرط قبل از تایید و ....)
- امکان درج یاداشت های متنوع برای هر فعالیت. (یاداشت عمومی، شخصی، نفر قبل، نفر بعد و ...)
- امکان درج پیوست در زمان اجرای فرآیند.
- امکان ثبت مشخصات و مستندات فرآیند در زمان طراحی آن.
- امکان برگشت به عقب، و مدیریت فرآیندهای در حال اجرا برای مدیران.
- امکان ارسال نامه ، ایمیل و پیامک
- امکان تنظیم انجام خودکار عملیات در هنگام ورود یا خروج از نودها
- امکان تنظیم و ارسال کار خاصی برای یک شخص و تنظیم پوشه مقصد آن
- امکان تعریف زمان خاتمه و زمان سر رسید برای هر فعالیت
- امکان تخصیص انجام عملیات مختلف به نودها
- امکان اجرای خودکار فرایندها و گردش کارهای داخلی
- امکان استفاده از سرویسهای تشکیلاتی برای تخصیص کارها به مدیران در هر سطحی
- امکان اجرای چندین زیر فرایند به صورت هم زمان با شرایط قابل تعریف
- امکان مشاهده فرایندهای موجود به همراه تاریخچه تغییرات آنها
- امکان تخصیص وظایف به افراد، نقشها ، پستها ، مدیران مربوطه
- امکان ردیابی خطاهای سیستمی و کاربری به صورت شماتیک
- امکان ردیابی فعالیت های انجام شده در طول فرآیند
- نمایش گرافیکی از وضعیت یک فرایند و موقعیت آن
- امکان گزارش گیری از مدت زمان انجام هر فعالیت در یک یا چند فرایند و مقایسه کردن فرآیندها
- امکان گزارش گیری از وضعیت جاری فرایند ها
راهکارهای یکپارچه سازمانی, سیستم erp بومی, نرم افزار erp, سیستم جامع نرم افزاری, سیستم مدیریت فرایندهای سازمانی, سیستم مدیریت امور مشتریان, معرفی ERP, نرم افزار ای ار پی, راه اندازی erp, بستر erp, فروش erp, خرید erp, فروش نرم افزار erp, چیست ERP, سیستم مدیریت فرایندهای سازمانی