• تعداد بازدید : 2058
معرفی مجموعه‌ای جدید از راهكارهای امنیتی بنام Kaspersky Next

معرفی مجموعه‌ای جدید از راهکارهای امنیتی بنام Kaspersky Next

تیم کسپرسکی تصمیم گرفته است تا مجموعه‌ محصولات امنیتی خود را بازنگری کرده و آنها را تا حد‌ ممکن ساده و کاربر‌پسندتر نماید. این مقاله، تغییرات دقیق و دلایل آنها را توضیح می‌دهد. با ما همراه باشید.

سیر تکاملی محافظت

همانگونه که چشم‌انداز تهدیدات امنیتی دائما در‌حال تغییر می‌باشد، نیازهای امنیتی سازمان‌ها در پاسخ به حملات سایبری نیز تغییر می‌پذیرند. در حدود ده سال گذشته، تنها ابزار مورد نیاز برای محافظت از یک سازمان در برابر بیشتر حملات سایبری، یک پلتفرم حفاظت از پایانه (EPP) بود. از آن زمان به بعد، روش‌های مهاجمان سایبری به طور پیوسته پیچیده‌تر شد، تا جایی که نظارت بر ایستگاه های کاری و سرورها دیگر برای شناسایی فعالیت مخرب کافی نبودند.

حملات سایبری مدرن را می‌توان این روزها تحت پوشش فرآیندهای قانونی جلو برد؛ بدون اینکه هیچ بدافزاری دخیل باشد. تهدیدات گروهی با استفاده از تاکتیک‌ها و روش‌هایی پیچیده در حال افزایش بوده که قبلاً فقط با حملات هدفمند مرتبط بوده‌اند. برای شناسایی چنین فعالیتی و تضمین بررسی درست رخداد، اکنون سازمان‌ها نیاز دارند از اندپوینت‌ها اطلاعات جمع‌آوری کرده و رابطه‌ معناداری بین آن‌ها پیدا نمایند. همچنین در زیرساخت خود فعالیت‌های مشکوک را شناسایی کرده و از همه مهم‌تر اقدامات واکنشی درستی را پیش ببرند.

همینطور فایل‌های مشکوک را ایزوله و پروسه‌های مخرب را متوقف و کانکشن‌های شبکه را قطع کنند. برای پاسخگویی مناسب به افزایش پیچیدگی تهدیدها، ابزارهای دیگری اکنون ضروری هستند: حداقل تشخیص و پاسخ نقطه پایانی با EDR و در حالت ایده‌آل تشخیص و پاسخ گسترده با XDR.

با این حال EDR جایگزینی برای EPP نمی‌باشد. این موارد راهکارهای مختلفی هستند که مشکلات گوناگونی را حل می‌کنند. برای حفاظت از زیرساخت‌های موثر، آنها باید پشت سر‌هم و دست به دست هم کار کنند. در نتیجه، مشتریان مجبور به خرید هر دو ابزار برای اطمینان از سطح کافی از امنیت اطلاعات شده‌اند. تیم کسپرسکی تصمیم گرفته است تا این فرآیند را با ارائه خط جدیدی از محصولات که فرآیندهای امنیتی لازم در دنیای امروز را ارائه می‌دهند، با قابلیت‌های EDR و XDR در هسته اصلی خود، ساده‌سازی نماید.

خط تولید ساده‌سازی‌شده

دلیل دیگر برای تجدیدنظر روی خط تولید کسپرسکی، تنوع رو به افزایش راهکارهایی است که ارائه می‌دهند. مشتریان باید کلی محصول را بررسی می‌نمودند که کلی زمانبر بود. از این‌رو تصمیم بر آن شد که خط تولید ساده‌سازی شده و اطمینان حاصل گردد که هر لایه از Kaspersky Next نیازهای اصلی گروه‌های خاص کاربران سازمانی را پوشش دهد. این رویکرد فضایی را برای مانور فراهم کرده و در عین‌حال به ما امکان می‌دهد از منابع موجود برای توسعه ابزارهای لازم برای تقویت XDR خود استفاده کنیم.

رویکرد جدید Kaspersky Next، شفافیت حداکثری قابلیت‌های محصولات را تضمین می‌کند. با توجه به انواع خاص تهدیداتی که برای سازمان شما مطرح است و همراه با ارزیابی دقیقی از توانایی‌های تیم امنیتی‌تان، شما می‌توانید یکی از سه راهکار لایه‌های Kaspersky Next را انتخاب کنید. سپس با اضافه کردن محصولاتی که بر روی بردارهای حملات خاص و نیازهای تیم امنیتی شما تمرکز دارند، می‌توانید این قابلیت‌ها را گسترش دهید.

درمورد لایسنس‌های قدیمی چطور؟

کسپرسکی قصد تنها گذاشتن مشتریانی که از راهکارهای قدیمی‌ استفاده می‌کردند (آن راهکارهایی که با گذر زمان امتحان خود را پس داده‌اند) را ندارد؛ همچنین خیال توقف فروش آن‌ها را نیز ندارد (حداقل نه تا آخر سال میلادی جاری). تا پایان 2024 سازمان‌ها می‌توانند هر دو محصولات جدید و قدیم را بخرند. اما به مرور زمان، فروش مجوز برای راهکارهای قدیمی را متوقف خواهند کرد. با این حال، می‌دانیم که مهاجرت ناگهانی به نرم‌افزار جدید می‌تواند بر روند کاری سازمان‌ها تأثیر بگذارد، بنابراین به تمدید مجوزهای خریداری‌شده در صورت لزوم ادامه خواهند داد. بازنشستگی محصولات قدیمی در کوتاه‌مدت اتفاق نخواهد افتاد. برای مشتریانی که دوست دارند از محصولات قدیمی‌تر به خط Kaspersky Next مهاجرت کنند، طرح تمدید لاینس منعطف را که شامل مکانیزم‌های مبادله می‌شود ارائه خواهند داد.

امتیاز :  ۴.۵۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0