• تعداد بازدید : 3290
۷ مزیت برتر فایروال هوشمند برنامه‌های تحت وب

۷ مزیت برتر یک فایروال هوشمند برنامه‌های تحت وب

"فایروال هوشمند برنامه‌های تحت وب" یا به اختصار WAF چیست؟

"فایروال هوشمند برنامه‌های تحت وب" یا به اختصار WAF، یک راه‌حل امنیتی می‌باشد که می‌توان آن را بر روی نرم‌افزارهای مستقر شده در سازمان یا حتی نرم‌افزارهای قدیمی، متصل کرد تا امنیت برنامه‌های تحت وب را به‌طور چشمگیری ارتقا داد. مزیت استفاده از چنین راه‌حلی این است که می‌توان WAF را به‌طور مستقیم وارد جریان کار موجود کرد، بنابراین نیازی به تغییرات عمده برای پیاده‌سازی آن در سازمان‌تان نیست.

یک فایروال برنامه‌های تحت‌وب از حملات لایه برنامه‌، نظیر cross-site scripting (XSS)، SQL injection، cookie poisoning و موارد دیگر جلوگیری و محفاظت می‌کند. حملات متعدد به لایه برنامه‌ها یکی از علل اصلی نقض‌های امنیتی می‌باشد، زیرا آن‌ها دروازه‌ای برای دستیابی به داده‌های ارزشمند شما محسوب می‌شوند. با یک فایروال مناسب، می‌توانید حملاتی که هدفشان سرقت این داده‌ها بوده و با تخریب سیستم‌های شما اقدام به آن می‌کنند، را مسدود نمائید.

1- حذف کردن نقاط ضعف امنیتی از طریق اتوماسیون

مزیت اصلی یک فایروال هوشمند، قابلیت اتوماسیون گسترده وظایف امنیتی می‌باشد. فایروال می‌تواند به‌طور خودکار رویدادهای امنیتی خاصی را از نرم‌افزار شما دریافت کرده و سپس اقدامات مناسب و متناسب با آن را انجام دهد تا تمام دارایی‌های شما در بالاترین حد امنیتی ممکن، محافظت گردند.

برخی از وظایف اتوماتیک که می‌توان انجام داد عبارتند از:

• کنترل سطح دسترسی و مشاهده داده‌ها توسط کاربران شما به برنامه‌ها: کاربرانی که از نرم‌افزار شما استفاده می‌کنند، به‌صورت خودکار تأیید هویت و اجازه دسترسی را دریافت می‌کنند. همچنین، دیدرسی به نقاط پایانی که به آن‌ها دسترسی دارند را کنترل می‌کنید و مجوزها را بر اساس کنترل سطح دسترسی مبتنی بر نقش اعمال می‌کنید.

• مسدود کردن ترافیک‌های مخرب و آسیب‌رسان: ترافیک‌های آسیب‌رسان و مخرب را به‌صورت خودکار مسدود کنید تا اطمینان حاصل شود تنها ترافیک معتبر به سرورهای شما می‌رسد، در حالی که ترافیک رباتیک و غیرضروری می‌تواند توسط ابزارهای مسدودسازی تبلیغات یا تنظیمات مرورگر مسدود شود.

• شناسایی تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها: ترافیک شبکه و برنامه‌هایتان را اسکن کنید تا تهدیداتی که به با شناسایی آسیب‌پذیری‌ها به شما حمله می‌کنند و ممکن است برای دسترسی غیرمجاز به شبکه یا نقاط پایانی دیگر بهره‌برداری شوند، شناسایی شوند.

• ارتباط با مرکز کنترل: به‌طور خودکار رویدادهای خاصی را به مرکز کنترل گزارش دهید تا برای تجزیه و تحلیل و اقدامات بیشتر ارسال شوند.

 

Top 7 Benefits of An Intelligent Web Application Firewall

 

2- احراز هویت دقیق کاربران و کنترل سطح دسترسی‌های مناسب

یک مکانیزم احراز هویت کاربران و کنترل سطح دسترسی مناسب برای جلوگیری از هک شدن برنامه‌هایتان، ضروری می‌باشد. یک فایروال هوشمند در انجام وظایف خود به‌نحوی کارآمد است که تنها کاربران مجاز به داده‌های مجاز دسترسی داشته باشند.

یک فایروال هوشمند برنامه‌های تحت وب:

• با استفاده از توکن و یا ترکیب نام کاربری / رمزعبور، احراز هویت کاربر را انجام می‌دهد.

• اطمینان حاصل می‌کند که تنها کاربران مجاز، قادر به دسترسی به نرم‌افزار و منابع آن هستند.

• کمک می‌کند تصمیم بگیرید که در کدام نقاط پایانی باید اجازه داشته باشند که یک منبع داده‌ای خاص در نرم‌افزار شما را مشاهده، ویرایش یا ایجاد کنند.

• به شما اجازه می‌دهد که کنترل کنید که کدام خدمات و رفتارها مجاز هستند، مانند تأیید یا رد تصاویر، کلیک بر روی لینک‌ها و غیره.

3- محافظت از نقاط پایانی

یک فایروال برنامه‌های وب می‌تواند از تمام نقاط پایانی شما، شامل سرورها، ایستگاه‌های کاری، دستگاه‌های تلفن همراه و دستگاه‌های اینترنت اشیاء، محافظت کند. همچنین قادر است حملات معمول مانند cross-site scripting (XSS) و SQL injection را مسدود کند و تهدیدات پیشرفته مانند نرم‌افزارهای مخرب، ransomware و حملات فیشینگ را شناسایی نماید.

یک فایروال هوشمند به شما کمک می‌کند:

• متوقف کردن ترافیک دشمنانه برای دسترسی به نقاط پایانی شما؛ در نتیجه، حفاظت از کاربران شما در برابر حملات جنایتکارانه از سوی هکری که سعی می‌کنند آن‌ها را به دانلود نرم‌افزارهای مخرب متقلب یا آلوده کردن سیستم‌هایشان با ویروس‌ها وادار کنند.

• مدیریت ترافیک غیر آسیب‌رسان، مانند ترافیکی که از یک برنامه معتبر می‌آید و شما نمی‌خواهید آن را مسدود کنید؛ به عنوان مثال، اگر سعی در ادغام آن با قطعه دیگری از نرم‌افزار داشته باشید.

4- مشاهده و محافظت از شبکه

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی یک فایروال هوشمند، توانایی استخراج مشاهدات از شبکه و برنامه‌هایتان است تا تهدیدات، آسیب‌پذیری‌ها و حملات پتانسیلی را شناسایی کند. از این مشاهدات، می‌توانید محافظت‌هایی را که از رسیدن تهدیدات به شبکه‌تان جلوگیری می‌کنند، اعمال کنید.

بعضی از جنبه‌های کلیدی مشاهدات شبکه عبارتند از:

• مشاهده برنامه‌ شما: شناسایی همزمان تهدیدات پتانسیلی و آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری شما برای جلوگیری از حملات؛ بنابراین می‌توانید در جلوی منحنی تهدید قرار بگیرید.

• مشاهده شبکه‌ شما: شناسایی ترافیک مخرب یا ترافیکی که به نظر می‌رسد ممکن است مخرب باشد و قصد دسترسی به شبکه شما را از طریق نرم‌افزار دارد.

• کنترل برنامه: پیکربندی فایروال برای مسدود کردن ترافیکی که نباید اجازه داشته باشد، مانند ترافیکی که برای سرور مخرب می‌باشد.

5- قابلیت گزارش‌دهی و تحلیل دقیق

استفاده از فایروال برای کمک به درک تهدیداتی که به شبکه شما حمله می‌کنند، چه چیز و چه کسی سعی در دسترسی به نرم‌افزار شما دارد و چه منابعی در داخل نرم‌افزار شما قابلیت دسترسی دارند.

بعضی از قابلیت‌های گزارش‌دهی و تحلیلی کلیدی که می‌توان فایروال را طراحی کرد، شامل موارد زیر می‌باشند:

• تشخیص بر اساس نوع ناهنجاری: شناسایی ناهنجاری‌ها بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده تا الگوهای حمله جدید شناسایی و به مرکز کنترل گزارش شوند.

• شناسایی آسیب‌پذیری و تهدید: شناسایی همزمان اطلاعات آسیب‌پذیری و تهدید برای اینکه تیم شما بتواند در جلوی منحنی تهدید قرار بگیرد.

• مشاهده و پاسخ: به‌صورت خودکار گزارش رویدادهای خاص به مرکز کنترل برای تحلیل و اقدامات بیشتر گزارش داده شود.

6- یک راهکار امنیتی با هزینه‌ کارآمد

با افزایش تقاضا برای بالا بردن امنیت در سازمان‌ها، بسیاری از سازمان‌ها به‌دنبال راهکارهایی با هزینه‌ کارآمد برای بهترین حفاظت از شبکه‌هایشان هستند. یک فایروال هوشمند به علت توانایی اتوماسیون، بسیاری از وظایف امنیتی که کاربران نهایی ممکن است به‌صورت دستی انجام دهند، می‌تواند یک راهکار هزینه کارآمد برای بسیاری از سازمان‌ها باشد. با توجه به اینکه بیشتر سازمان‌ها به نرم‌افزارهای مبتنی بر Cloud سرمایه‌گذاری می‌کنند، تقاضا برای یک راهکار امنیتی که به سرعت و به سادگی قابل اجرا باشد، به عنوان معیار عادی مطرح خواهد شد.

7- یک قطعه کلیدی از پازل برای حفاظت کلی از دارایی‌های دیجیتال شما

از مزایای مهم استفاده از یک فایروال هوشمند این است که می‌تواند به عنوان بخشی از یک استراتژی کلی حفاظت از دارایی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. افراد خارجی ممکن است سعی کنند از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزار شما سوءاستفاده کنند یا حتی به شبکه‌تان حمله کنند تا به داده‌های شما دسترسی پیدا کنند. با داشتن یک فایروال هوشمند، می‌توانید با جلوگیری از رسیدن ترافیک مخرب به داده‌های خود، مانند مسدود کردن ترافیکی که باید اجازه نداشته باشد و اسکن پورت ترافیک معتبر برای شناسایی سروری که ممکن است سعی در دسترسی به آن داشته باشد، به حفاظت از داده‌هایتان کمک کنید. این کار می‌تواند با جلوگیری از دسترسی غیرمجاز حمله‌کنندگان به شبکه و داده‌های شما، خطر نفوذ داده را به شدت کاهش دهد.

مرور کلی ...

یک فایروال هوشمند، یک اجزای کلیدی از استراتژی امنیتی مدرن است. می‌توان فایروال را طراحی کرد تا به‌طور خودکار رویدادهای امنیتی خاصی را از نرم‌افزار شما دریافت کرده و سپس اقدامات مناسبی را انجام دهد تا تمام دارایی‌های شما به حداکثر امنیت ممکن برسند. مزایای اصلی سرمایه‌گذاری در یک فایروال هوشمند این است که می‌توان آن را برای ادغام و اتوماسیون گسترده‌ای از وظایف امنیتی طراحی و استفاده کرد.

علاوه بر این، می‌توان آن را به‌طور خودکار طراحی کرد تا رویدادهای امنیتی خاصی را از نرم‌افزار شما دریافت کرده و سپس اقدامات مناسبی را انجام دهد تا تمام دارایی‌های شما به بالاترین حد امنیت ممکن برسند. همچنین فایروال هوشمند می‌تواند ترافیک مخرب و آسیب‌رسان را مسدود کند، تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها را شناسایی کند، احراز هویت کاربران و کنترل دسترسی را به درستی طراحی کند و قابلیت‌های گزارش‌دهی و تحلیل عمیق را ارائه دهد. تمامی این موارد فایروال را به یک راهکار امنیتی هزینه‌جویانه تبدیل می‌کند.

امتیاز :  ۴.۵۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0