• تعداد بازدید : 2837
پنج فناوری كسپرسكی برای محافظت از تراكنش‌های مالی شما

پنج فناوری کسپرسکی برای محافظت از تراکنش‌های مالی شما

زندگی مالی بیشتر ما از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال تغییر کرده است. اپلیکیشن‌های بانکی، کیف‌پول‌های دیجیتال، پرداخت‌های آنلاین و رمزارزها همگی نوآوری‌های قرن بیست و یکم محسوب می‌شوند و تراکنش‌های مالی را بیش از هر زمان دیگری سریع و قابل‌دسترس کرده‌اند. موارد ذکر شده؛ فرصت‌هایی را ایجاد می‌کنند که حتی نمی‌توان در ذهن متصور شد. اما این نوآوری‌ها و دسترسی راحت در کنار خود عواقبی هم دارند: دارایی دیجیتالی ما باعت ایجاد آسیب در جرایم دیجیتال می‌شوند. البته باید بگوییم که این آسیب‌پذیری ناشی از غفلت ما در محافظت از دارایی دیجیتال آنلاین است. در این مقاله نگاهی بر چگونگی ایجاد امنیت توسط‌‌ فناوری‌ها و محصولات کسپرسکی به دارایی دیجیتال و بهبود سلامت مالی‌تان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

1- مدیریت کلمه عبور

سنگ بنای امنیت در همه اکانت‌ها که شامل سرویس‌های مالی نیز می‌باشد، پسورد (کلمه عبور) شماست. اگر رمز عبور شما ضعیف‌تر باشد، احتمال هک موفق روی اکانت شما در فروشگاه آنلاین یا سیستم پرداختی که روی آن اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نموده‌اید، بیشتر است. اینکه از یک پسورد واحد برای تمامی سرویس‌های آنلاین مختلف استفاده کنیم، کار بسیار خطرناکی است. در واقع اگر این کار را انجام دهید با نشت یک پسورد اکانت‌تان، همه اطلاعات سرویس‌های دیگر شما نیز نشت داده خواهند شد. هکرها خوب می‌دانند که بسیاری از افراد از ترکیب کاراکتر واحد روی سایت‌های متعدد استفاده می‌کنند؛ پس اغلب برای لاگین به منابع دیگر از پسوردهای نشت‌شده استفاده می‌نمایند و طبیعتاً تمرکز اصلی‌شان هم روی خدمات مربوط به سرویس های مالی می‌باشد.

بطور‌کلی استفاده از Kaspersky Password Manager، امنیت پسورد شما را ارتقاء داده و اکانت‌های مالی شما را امن نگه می‌دارد. اپلیکشین کسپرسکی، پسوردهای منحصر به فرد با حداکثر امنیت را برای هر سرویسی که استفاده می‌کنید تولید می‌نماید. همچنین آن‌ها را بصورت امن ذخیره می کند تا نیازی به حفظ کردن‌شان نباشد و حتی در مورد نشتی‌های اکانت هایتان به شما هشدار نیز می‌دهد. آخرین آپدیت مدیریت کلمه عبور کسپرسکی، قابلیت تولید کدهای یکبارمصرف را نیز برا احراز‌هویت دوعاملی اضافه کرده است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از عضویت‌های کسپرسکی پلاس و کسپرسکی پریمیوم، این خدمات را بصورت رایگان دریافت کنید.

2- Safe Money

Safe Moneyمشخصاً برای میسر کردن امنیت تراکنش‌های مالی و خریدهای آنلاین طراحی شده بود، که به‌منظور محافظت از داده‌های مهم پرداختی وارد شده روی وبسایت بانک‌ها، سیستم‌های پرداختی و فروشگاه‌های آنلاین (شامل شماره کارت بانکی و پسوردها) راهکاری ارائه می‌کرد تا شما بتوانید این وب سایت‌ها را در مرورگری محافظت‌شده باز کنید. در این حالت خاص، داده‌های محرمانه شما در بالاترین لایه محافظتی خود قرار دارد و اگر سایتی به نظر مشکوک باشد، مرورگر کسپرسکی که Protected Browser نام دارد به شما با نوتیفیکیشن هشدار داده و رنگ قاب را از سبز به زرد تغییر می‌دهد. با Safe Money می‌توانید خرید آنلاین و کارهای بانکی خود را با امنیت کامل انجام دهید و این آگاهی را دارید که هم پول و هم داده‌های شخصی‌تان در محافظت کامل به سر می‌برند. این قابلیت در همه عضویت‌های پولی کسپرسکی که شامل؛ Kaspersky Standard، Kaspersky Plus و Kaspersky Premium می‌باشد، لحاظ شده است.

3- آنتی‌ویروس

یکی از اجزای اصلی محافظت چندلایه کسپرسکی، همان آنتی‌ویروس می‌باشد. آنتی‌ویروس کسپرسکی از دارایی مالی شما در برابر خطرناک‌ترین تهدیدها محافظت می‌کند: بدافزارهایی (هکرها یا سارقان) که بعد از آلوده کردن دستگاه تارگت، به دنبال پسوردها و کلیدهای خصوصی کیف‌پول‌های رمزارز ذخیره‌شده می‌گردند و بعد آن‌ها را مستقیم به دست سارقین سایبری می‌رسانند. تهدید شایع دیگر تروجان‌های بانکی، که مستقیم با دارایی مالی سر و کار داشته و File Anti-Virus می‌تواند آن را مهار کند، می‌باشد. نحوه عملکرد تروجان‌های بانکی بدین صورت می‌باشد که ویروس‌ها به عنوان رابط خود را با یک برنامه بانکی پوشش داده و نه تنها پسوردها را می‌توانند سرقت کنند، بلکه می‌توانند کدهای تأیید یکبارمصرف را نیز رهگیری نمایند. همچنین می‌توانند جزئیات و مقدار تراکنش و پرداخت‌ها را جابجا و عوض کنند و همین به مجرمان سایبری اعتماد به نفس بالایی در سرقت‌های عظیم می‌دهد. این دو تهدید به تنهایی دلیل کافی‌ هستند تا شما بر روی تمامی دستگاه‌هایی که برای تراکنش‌های مالی خود از آن استفاده می‌کنید، یک راهکار محافظتی مطمئن نصب کنید. همچنین آنتی‌ویروس کسپرسکی با تهدیدات دیگری مانند تروجان‌های باج‌افزار و جاسوس‌افزارها و موارد محدود به این موارد نیزمی‌تواند مقابله کند.

4- وبگردی امن

توجه داشته باشید که شاید کامپیوتر یا اسمارت‌فون‌ شما نیست که به بدافزار آلوده شده؛ بلکه سروری که با آن در تعامل هستید نیز مخرب و آلوده به این بدافزارها شده باشد. اولین تهدید که باید در مورد آن نگران بود اسکیمرهای آنلاین می باشد (بدافزارهایی که اسکیمرها روی فروشگاه‌های آنلاین هک‌شده برای انباشت اطلاعات کارت بانکی مشتری نصب می‌کنند). وب اسکیمرها میان مجرمان سایبری محبوبیت پیدا کرده و سالانه ده‌ها هزار فروشگاه آنلاین به بدافزاری از این نوع آلوده می‌شوند. در اغلب موراد، صاحبان فروشگاه‌های آنلاین دستکاری‌شده از این آلودگی خبر ندارند و یا برای خنثی کردن تهدید دست روی دست می‌گذارند. دراین صورت وب اسکیمر ممکن است ماه‌ها روی سایت آلوده فعال باقی بماند. این امر بدان معنی می‌باشد که حتی اگر شخصاً هم مراقب باشید و دستگاه‌های شما هم همگی پاک باشند، همچنان ممکن است صرفاً با تعامل با وبسایتی آلوده؛ قربانی مجرمان سایبری شوید. در Safe Browsing، صفحات لود‌شده توسط مرورگر شما برای یافتن کدهای مخرب، اسکن شده و در صورت شناسایی به شما هشدار می‌دهد که سایت، امن نیست.

5- ضد‌فیشینگ و جلوگیری از کلاهبرداری

به هیچ عنوان نمی‌توانیم از وب‌سایت‌های جعلی و تقلبی که هر ساله تعداد زیادی از کاربران اینترنت را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بگذریم. این موارد می‌توانند سایت‌های شبیه‌سازی‌شده از بانک‌ها، سیستم‌های پرداخت، صرافی‌های رمزنگاری، یا سایر خدمات مالی شبیه‌سازی شده باشند که بازدیدکنندگان را فریب می‌دهند و اعتبار آنها را به سرقت می‌برند. همچنین می‌توانند بصورت اسکم‌های آنلاین باشند که در ازای کمیسیون کوچک، وعده پرداخت‌های سنگین را می‌دهند. مشکل این است که سایت‌هایی از این جنس معمولاً در یک نگاه حاوی کد مخرب نیستند. برای محافظت مؤثر از چنین تهدیدهایی، متخصصین کسپرسکی شب و روز کار می‌کنند تا پایگاه داده‌ های خود را از سایت‌های فیشینگ و کلاهبردار به‌روز نگه دارند. در نتیجه راهکارهای کسپرسکی می‌توانند هر زمان که تهدید در کمین بود، سر بزنگاه شما را نجات دهند.

امتیاز :  ۴.۵۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0