امکانات:
  1. امکان مشاهده گزارشات بصورت تحت وب و با تکنولوژی Ajax
  2. امکان ایجاد گزارشات جدید تحلیلی توسط مدیر سیستم و ذخیره آن
  3. امکان مشاهده دهها گزارش تحلیلی از قبل آماده شده
  4. امکان نمایش چند گزارش بصورت همزمان
  5. امکان مشاهده گزارشات متنوع آماری، نموداری و جدولی
  6. امکان مشاهده گزارشات بصورت گروه بندی شده و یا بصورت تفکیک
  7. امکان مشاهده ریز گزارشات تحلیلی تجمیع شده
  8. امکان Export گزارشات به فرمتهای Excel, Text, HTML, XML
  9. امکان مرتب کردن بر اساس هر ستون (فیلد) بصورت صعودی یا نزولی
  10. امکان صفحه بندی گزارشات
  11. امکان فیلتر کردن اطلاعات مشاهده شده بر اساس تمامی فیلدهای مهم
  12. امکان مشاهده گزارشات بصورت پریودهای زمانی مختلف
  13. امکان گزارش گیری بر اساس تاریخ شمسی و میلادی
  14. امکان جابجا کردن ستونها بصورت online
گزارشات میزان مصرف:
منظور از گزارشات میزان مصرف ، گزارشاتی است که در تمام آنها مقادیر Send و Receive و همچنین زمان مصرف اینترنت و سرویس کاربران قابل مشاهده است. این گزارشات ، در سه سطح مدیر ، مدیر دپارتمان و کاربر عادی قابل نمایش است. تعداد این این گزارشات به شرح ذیل است:
  1. User Periodic - مصرف دوره ای کاربران
  2. Transfer Periodic - مصرف دوره ای
  3. Payment Periodic - میزان پرداختهای کاربران
  4. User - مصرف هر کاربر
  5. Detail (Connection) - مقدار مصرف در هر اتصال کاربر
  6. Service - مقدار مصرف هر سرویس
  7. Server - مقدار مصرف هر سرور
  8. مقدار مصرف در هر پورت هر کدام از سرور ها
  9. IPCLass - میزان مصرف هر IPClass
  10. IP - میزان مصرف هر IP
  11. و دهها گزارش متنوع دیگر
گزارشات دسترسی به سایتها:
منظور از این گزارشات گزارشاتی است که نشان میدهد هر کدام از اعضاء سازمان از قبیل (کاربر ، دپارتمان ، سرور ، سرویس ، گروه ...) چه سایتهایی را مشاهده کرده اند.
گزارشاتی که در این قسمت میتوان از آنها استفاده کرد مانند زیر می باشند:
  1. گزارشاتی که نشان میدهد چه هاست هایی توسط چه کسانی ویزیت شده است .
  2. چه کلماتی توسط موتوهای جستجو توسط کاربران جستجو شده است .
  3. بیشرین استفاده از وب توسط کدام دپارتمان ها بوده است.
  4. ویزیت های انجام شده توسط کاربران روی هاست هایی از چه کشورهایی بوده است.
  5. درخواست های مسدود شده هر دپارتمان چه چیزهایی بوده است.
  6. هر دپارتمان چه نوع آدرس هایی را ویزیت کرده است (URL Category )
این گزارشات کلا از 3 قسمت تشکیل شده اند
1- درخت تقسیم بندی:
این بخش در سمت چپ پنل قرار دارد. این درخت تقسیم بندی اطلاعات داده شده را میتواند بر حسب موارد زیر دسته بندی نماید.

User, Department, Service, Server, Group, IP, Year, Month, Day, Week in Year , Destination IP, DateTime, Domain, URL, DomainType, FileType, Destination Country, Destination Port, Search Engine, SearchEngineWords, Action, Rule, Category, Keywords

که به این موارد المانهای دسته بندی می گوئیم.

با کلیک روی هر کدام از گره های این درخت ، بسته به نوع گره ای که از یکی از انواع بالا می باشد اطلاعات موجود در آن دسته بندی شده و تعداد درخواست های وب (Web Request ) آن دسته نمایش داده میشود.

مثلا هنگامی که در دسته بندی بالا اولین گره شما Reseller است با کلیک کردن روی آن مقدار نام دپارتمان ها نمایش داده میشود و در ستن بعدی آن تعداد درخواست های وب آن دپارتمان گزارش داده میشود. حال اگر گره بعدی Service باشد با کلیک روی آن نام سرویسهایی که در دپارتمان مشخص شده از آنها درخواست وب رد شده است لیست شده و تعداد درخواست وب انها نمایش داده میشود. و این روال تا انتها وجود خواهد .
2- بیشترین‌ها:
این قسمت که بیشترین درخواست وب گروههای مختلف را نشان میدهد از 2 قسمت جدول و نمودار تشکیل شده است ، در این قست شما میتوانید درخواست وب هایی را که در درخت دسته بندی تقسیم انتخاب شده است (مثلا اگر دپارتمان Software و کاربر User_Soft1 را انتخاب کرده باشد). بر اساس موارد دیگری دسته بندی کرده و بیشتری تعداد درخواست وب آن را ببینید. (مثلا ببینید بیشترین در خواست وب دپارتمان Software و کاربر User_Soft1 روی کدام Domain بوده است ).

با کلیلک در قسمت مشخص شده شما میتوانید این موارد را تغییر دهید .
3- گزارش جزئیات:
این قسمت ریز جزئیات تمام درخواست وب های شاخه ای که در درخت دسته بندی مشخص شده است را نمایش میدهد. مثلا اگر دردرخت دسته بندی دپارتمان Software و کاربر User_Soft1 انتخاب شده باشد در این این قسمت تمامی درخواست وب هایی که در این دپارتمان خاص و این کاربر خاص باشند را نمایش میدهد.
پروتکل های مشاهده شده:
منظور از این گزارشات گزارشاتی است که نشان میدهد هر کدام از اعضاء سازمان از قبیل کاربر ، دپارتمان ، سرور ، سرویس و گروه چه مقدار حجم ارسال داده ، دریافت داده و همچنین چه مقدار متوسط اشغال پهنای باند داشته اند.

گزارشاتی که در این قسمت میتوان از آنها استفاده کرد مانند زیر می باشند:
  1. گزارشاتی است که میزان مصرف یک پروتکل را نشان میدهند.
  2. گزارشاتی که میزان پهنای باند گروههای مختلف (کاربری ، دپارتمانی ، گروهی ، سرویسی ، سروری ...) را شامل میشود.
  3. گزارشاتی که میزان دریافت و ارسال داده (کاربری ، دپارتمانی ، گروهی ، سرویسی ، سروری ...) را شامل میشود.
المانهای دسته بندی در این نوع گزارشات به ترتیب زیر می باشند :

User, Department, Service, Server, Group, IP, Year, Month, Day, Week in Year, Protocol, DateTime, Sent, Receive, Bandwidth

این گزارشات نیز مانند گزارشات کنترل دسترسی به سایت شامل سه قسمت می باشند :
1- درخت دسته بندی:
با کلیک روی هر کدام از گره های این درخت ، بسته به نوع گره ای که از یکی از انواع بالا می باشد اطلاعات موجود در آن دستبه بندی شده و ارسال و دریافت داده و همچنین مقدار پهنای باند آن دسته را نمایش میدهد.

مثلا هنگامی که در دسته بندی بالا اولین گره شما Server است با کلیک کردن روی آن مقدار نام سرور ها نمایش داده میشود و در ستن بعدی آن مقدار حجم ارسال و دریافت داده و همچنین مقدار پهنای باند آن سرور گزارش داده میشود. حال اگر گره بعدی IP باشد با کلیک روی آن نام IP که در سرور مشخص شده از آنها وجود دارد لیست شده و مقدار حجم ارسال و دریافت داده و همچنین مقدار پهنای باند آن سرور انها نمایش داده میشود. و این روال تا انتها وجود خواهد.
بیشترین ها:
این قسمت که بیشترین درخواست وب گروههای مختلف را نشان میدهد از 2 قسمت جدول و نمودار تشکیل شده است ، در این قست شما میتوانید حجم دریافت و ارسال شبکه و همچنین متوسط پهنای باند آنرا که در درخت دسته بندی تقسیم انتخاب شده است (مثلا اگر دپارتمان Software و کاربر User_Soft1 را انتخاب کرده باشد). بر اساس موارد دیگری دسته بندی کرده و بیشترین های حجم ارسال ، حجم دریافت ، متوسط پهنای باند هر کدام از موارد دیگر را دید.
3- ریز گزارش:
این قسمت نیز ریز گزارشات دریافت و ارسال داده و متوسط پهنای باند هر پروتکل برای هر کدام از کابران و شبکه که طی یک دوره زمانی مشخصی شده در برنامه در دیتابیس زده شده است را نمایش میدهد . این متوسط زمانی معمولا بصورت پیش فرض زمانی برابر با 900 ثانیه می باشد.
گزارش کاربران Online :
این گزارشات کاربران آنلاینی را که هم اکنون از سیستم استفاده میکنند و به اصطلاح روی خط هستند را نمایش میدهد.

گزارشاتی که در این قسمت میتوان از آنها استفاده کرد مانند زیر می باشند:
  1. کدام دپارتمان ها هم اکنون دارای کاربران آنلاین هستند و میزان حجم ارسال و دریافت داده و حجم پهنای بانذ آنها چه مقدار است.
  2. در هر سرور کدام کاربر آنلاین شده اند.
  3. کاربران آنلاین فعلی از چه IP هایی برای اتصال به شبکه استفاده کرده اند.
  4. درحال حاضر سرویس های استفاده شده توسط کاربران آنلاین چقدر پهنای باند مصرف کرده است.
گزارش میزان پهنای باند در هرکدام از دپارتمان ها ، سرویس ، سرور ها ، گروهها ، کاربران ، وضعیت کاربرآنلاین بصورت درختواره همراه جزئیات و همچنین گزارش و نمودار بیشترین مقدار هرکدام از موارد بالا.
داشبورد:
داشبورد ها به محیطهایی گفته میشود که مجموعه ای از چندین گزارش (ابزار) متفاوت را به صورت یک پنل متمرکز در اختیار مدیر قرار میدهد که هر کدام از این ابزار ها و گزارشات مفهوم خاصی برای مدیر دارد که برای کنترل سیستم میتواند از انها استفاده نماید.

در این برنامه نیز ما میتوانیم مجموعه ای از داشبوردها را تعریف و گرداوری نمائیم . اولین خصوصیت هر داشبود نحوه چیدمان المان های آن می باشد . داشبوردهایی که ما در این برنامه تعریف مینمائیم تماما بصورت ستونی تعریف می گردند . مثلا داشبورد 2 ستونه 3 ستونه و ...

در هرکدام از ستون های یک داشبورد میتوان تعدادی گزارش را تعریف نمود ، این گزارشات این قابلیت را دارند که با درگ و دراپ میتوان آنها را از قسمتی از داشبورد به قسمت دیگری منتقل نمود.

در صفحه تنظیمات ماژول چندین گزینه قابل تنظیم می باشد این گزینه ها به ترتیب ذیل است:
  1. - عنوان ماژول
  2. - گزینه دسته بندی ( با این گزینه ماژول مورد نظر بر اساس فیلد معرفی شده تقسیم بندی شده و اطلاعات آماری مورد نظر را ارائه مینماید.)
  3. - دوره گزارش در این قسمت میتوان از لحاظ زمانی گزارش را در هرکدام از 7 دوره زیر محدود نمود
    • - بدون محدودیت زمانی
    • - امسال
    • - یک سال اخیر
    • - ماه جاری
    • - یک ماه اخیر
    • - امروز
    • - 24ساعت اخیر
  4. -  Graph Fieldدر این قسمت فیلدی را که نمودار مقادیر آنرا بایستی نمایشدهند مشخص می کنید.
گزارش ساز:
تمامی گزارشات مطرح شده تاکنون ، در گزارش ساز برنامه که تحت عنوان Report Manager در منوها ساخته میشود. در گزارش ساز ، ترتیب فیلدهایی که در درخت دسته بندی ظاهر میشوند را مشخص کرده و با دادن یک نام گزارشی می سازید که بلافاصله به لیست گزارشات اضافه میشود. همچنین امکان تعریف المانهای داشبورد نیز در این قسمت وجود دارد.

مدیر سیستم با توجه به نیاز و سلیقه خود امکان ساخت گزارشات متنوع آماری و آنالیزی و تحلیلی را با استفاده از این ابزار خواهد داشت.




        6.1.7.0
        گروه دورانV6.1.7.0